Sanal canlılar, değişim süreçleri ve ESP sistemleri

0
57
sanal yaratıkların içeriksel değişimi

Sanal canlılar ve içeriksel değişimleri üzerine

Sanal canlılar yenilenerek kendilerini hızla yeni ortamlara adapte edebiliyorlar. Peki ama nasıl? Kedi videolarından mı hoşlanıyorsunuz? Yoksa keçileri avlayarak, onları uçurumdan aşağıya atan kaya kartallarını mı izlemekten hoşlanıyorsunuz? Belki de Pasifik okyanusunun derinliklerinde keşfedilen tuhaf yeni yaşam formları ilginizi çekiyordur. Peki, benzer sonuçları, daha önce hiçbir yerde görülmemiş yepyeni yaratıklarla yeniden canlandıra bilseydik.

sanal yaratıkların içeriksel değişimi
sanal canlılar ve içeriksel değişim

1994 Yılında Karl Sims tüm dünyaya, sanal canlılar olarak değişik içerikler yaratmanın eşsiz bir yolunu göstermişti. Fiziksel olarak simüle edilmiş sanal bir dünyada, sanal evrimi kullanarak basit ancak oldukça ikna edici varlıklar geliştirdi. O günden bu yana yapılan yeni araştırmalar ile bu sanal varlıkları, daha kompleks ve gelişmiş özellikler katmanın yeni yollarını bularak, aynı temelde ancak sanal olmayan gerçek rakipleri kadar eğlenceli ve ilginç olmaya bir adım daha yaklaşıldı.

Araştırmalar, aşağıda ilgili açıklama videoları ve akademik makaleleri ile birlikte paylaşılmıştır.

 Davranışsal karmaşa engelinin aşılması

İnsanlar karmaşık bir davranışı öğrenmek zorunda kaldıklarında, bu davranışa çoğu zaman öğrenilmesi gereken bir dizi küçük beceri olarak yaklaşırlar ve buna göre bir strateji belirlerler. ESP, temel içerik olarak “kuşatma” (Temel becerileri daha yüksek bir becerinin ediniminde koru), bir liste (ilerleme kaydedilirken gerekli bileşen becerilerin korunumu) ve “kargaşa” (Gelişme gösteren zihindeki beceriler arasında oluşan çatışma ve çelişkilerin çözümlenmesi)

ESP’ nin girişi ile davranışlar, onlarca yıl önce Karl Sims tarafından ortaya konan engelden neredeyse iki kat daha karmaşık olmasına rağmen başarıyla gerçekleştirilebiliyor.

Sanal varlıklar için açık uçlu davranışsal karmaşıklık makalesi ingilizce oku – GECCO 2013

 Birden fazla beceriye tam uyum

Orijinal ESP sisteminin geliştirilmesi ile elde edilen daha genel bir sürümü, daha karmaşık davranışları öğrenen sanal canlılar, bu davranışları öğrendikçe bedenlerini de bu yeni çoklu becerilere tam olarak adapte ettikleri görülmüştür.

Orijinal ESP sistemi etkinliğini, belirli beden değişimlerinin ilk beceri öğrenildikten sonra değişmeyeceğini varsayarak arttırıyordu. Ancak işlem kaynakları buna uygun olduğunda, bir yeniden test ya da uzlaşma sistemi, daha geniş çapta bir çeşitlilik, adapte olmuş varlıklar ya da her ikisini sunabiliyor.

Sanal varlıklarda beden şeklinin çoklu görevlere adaptasyonu makalesi ingilizce oku ALIFE 2014

Kas kontrolleri ile anlamlı beden karmaşıklığı

Geleneksel yollarla gelişmiş sanal canlılar, her eklemin her bir serbestlik derecesindeki (Degrees of freedom) görünmez motorlarla harekete geçmektedirler. Bu kasları basit doğrusal açılımlı kaslarla değiştirerek, yeni bir seviye vücut kompleksi geliştirilebiliyor. Bu kaslar çıkarıldığında, eklendiğinde ve bu varlıkların amaçlarını başarmalarına yardım eden değişimlerle modifiye edildiklerinde, doğal çekiciliklerini etkin fiziksel yapılarına katan fiziksel bir zekaya sahip oluyorlar.

Sanal varlıklarda kas kontrolü makalesi ingilizce oku

Bir sonraki morfolojik karmaşıklık seviyesi için simüle edilmiş yumuşak kaslar

Önceki doğrusal açılımlı kas modellerinin ötesinde, tam yumuşak beden simülasyonu, esneyebilen, gerinebilen, kendi bedeninin etrafına dolanabilen, doğadan ilham alan, doğadaki canlılar gibi anlamlı bir beden karmaşıklığını geliştirmek için kullanılıyor.

Kaynak:  “Evolved virtual creatures as content” Yazar: , <https://robohub.org/evolved-virtual-creatures-as-content/>

Robotikpedia, gelecekte görüşmek üzere

Robot haberleri, robotik haberler.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu girin
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.